Sidor

måndag 7 juli 2014

360 grader

I går var vi på ett välkommen bebis kalas på iBakery i Tamar Park. Efter kalaset beslöt vi att njuta av den sköna kvällen och att gå hem istället för att ta MTR. Först gick vi genom Tamar Park ned till mot vattnet för att där sedan leta oss fram mot färjan över till Kowloon igen.
 
Hongkong är intressant. Jag upptäcker ständigt nya sidor och delar av Hongkong. Nu i går Tamar Park. Jag har inte varit där tidigare men det var fint och parken öppnades för allmänheten 2011. Nedan kommer en liten bild-svit som jag tog om jag vänder mig ett kvartsvarv åt gången, motsols.
 
Först: governmental offices

Ett kvarts varv motsols, utsikt mot Wan Chai och Hongkong convention centre

Ytterligare ett kvartsvarv och nu utsikt mot Victoria Harbour och på andra sidan TST

Slutligen vy mot central och Johan och Emma som fastnade på bild.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar