Sidor

tisdag 17 april 2012

Madrid

Då befinner man sig i Madrid. Har idag, öroninflammation till trots, spankulerat på välbekanta gator. Gjort stop i affärer och kollat in platser man minns från tiden jag bodde här. Det börjar förvisso bli länge sedan, men jag blir alltid så nostalgisk. Har idag gått i områdena runt Gran Via, Sol, Opera och Plaza Mayor. Jag tycker Plaza Mayor är fint. Många turister fikar där, men väl värt ett beök för att se fasadmålningarna och alla vackra balkonger. Områdena bakom Plaza Mayor är oxå helt trevliga att gå omkring i, i synnerlighet på kvällen.

Plaza Major
Mer nostalgi: av alla trevliga tapasställen och restauranger som finns så är jag mest sugen på skräpmat från VIPS. Ett besök på VIPS och beställa in deras Club Vips är nästan ett måste för min del då jag besöker Madrid.

Club Vips

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar