Sidor

onsdag 18 juni 2014

En snabbis till Shenzhen

 
Åkte idag på sen eftermiddag till Shenzhen. Det är den första staden i Kina om man kommer från Hongkong. Hemifrån oss kan man åka mtr, samma linje, hela vägen. Sedan ut ur Hongkong och in i Kina. Idag skulle jag till en skräddare och få en jobbkjol som jag gillar kopierad. Det är en enkel kjol men jag ville ha den i fler färger. Plus att just detta exemplar hade spruckit i sömmen där bak och behöver lagas. Detta har jag  skrivit om i "vardags pinsamt".

Så dagens utflykt utomlands varade ganska exakt i 1 timma och en kvart. Då hann jag in och ut genom immigrationen två gånger, träffa skräddare och bestämma material och färger. Två kopior blir det. En knallig orange och en diskret mörkblå. Ska bli intressant att se resultatet. Nu sitter jag på en svettig mtr på väg tillbaka till Hongkong och skriver. 

Korten är tagna precis på gränsen. På mtr stationen Lo Wu. Den ligger fint mellan kullar och en trögflytande flod.


 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar