Sidor

tisdag 9 december 2014

Just nu


 
I rabatterna utanför vårt hus-complex är det planterat julstjärnor en masse. Ett helt hav. Fint och juligt. Roligt när de planterar årstidsblommor. Blir lite extra stämningsfullt då.
 

 
Titta, mamma. En vattenflaska! Emma och jag leker nästan varje eftermiddag på promenaden utanför. Rusar av lite spring i benen på Emma och jag får lite frisk ute luft och dagsljus. Sedan blir det snabbt mörkt och då går vi in och äter kvällis. Det är vinter här nu, mörkare och kallt och ganska blåsigt. Kanske 15 grader. Emma har fått en vintermössa som hon är så fin i så jag nästan låter henne ha den inomhus oxå.

 
I huvudentreen har mega julgranen kommit upp. Det var svårt att fota hela, fick inte med alla fint inslagna paket under granen. Jag tror kanske att det är en riktig gran, det luktar gran i alla fall. Det går ju i och för sig att lösa på artificiell väg.

 
Och utanför på jobbet  byggs det för fullt. Så många olika kranar som leker tillsammans. Det borrar och burrar hela tiden därifrån. Skönt nog har de slutat påla fundament nu i alla fall. Det var inte så roliga månader med ständiga vibrationer och ringar på vattnet i kaffekoppen.
 
En salig blanding av just nu i mitt liv.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar