Sidor

torsdag 12 mars 2015

Längtar efter just nu

Man kan ha det hur bra som helst men ändå längta efter något annat, något mer. Idag längtar jag efter:

1. Tussilagos. Blomman som säger att nu är våren här. Små, små blommor, stundtals svåra att hitta, att plock och sätta i äggkoppar, bara som påminnelse om att våren är här. Varmare tider kommer.


2. Bokskogen. Eller våren i bokskogen. Marken täckt av vitsippor och ljuset som stilar ner mellan nygröna blad. En underbar jogga och vår upplevelse då marken fortfarande vinterfuktig och dagarna blir längre och marken täckt av vitsippor. Detta är oxå för min del förknippat med säsongsuppstart för att springa, något jag oxå längtar efter (inte de första jobbiga passen, men sedan när det blir njutbart och ett måste i kroppen - oh ja, långt kvar dit för min del just nu men längtan finns).


3. En boktrave med nya olästa böcker som förtrollar och tar mig till nya platser och kunskaper. Lästips mottages gärna. Har numera i och med återupptaget bussspendlande 20+20 minuter till mitt förfogande par dag och det bör nyttjas!

4.Snödroppar. Mer vårblommor. Jag längtar efter vårtecken. Vad ska man säga?


5. Bastu och badkar. Längtar efter värmen. I den nya lägenheten har vi inget badkar, och ingen bastu som i huset i Hongkong. Och jag längtar efter värme som värmer ända in i märgen. En varm dusch, oavsett hur länge den varar ger inte samma effekt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar