Sidor

tisdag 21 april 2015

Utflykt till Perlan

 

I helgen promenerade vi till Perlan. Passade på att fika morotskaka och kaffe i caféet ned 360 graders utsikt över Reykjavik. Perlan ligger på en höjd så utsikten över staden är fin. 

Sedan gick vi en tur i omgivningarna. Det är nog det närmaste skog jag har varit på länge. Och vad jag inser att jag saknat skogen. Träden. Friskluften. Mjuk barrmatta. 


Emma hittade stenar. En ny fascination. Att hålla i, plocka upp, kasta framför sig, plocka upp igen och kanske tugga lite på. 


Sedan blev hon trött och sov gott i vagnen på vägen hem. 


Jag hittade tussilagos, ytterligare ett vårtecken. Och jag kunde inte motstå att plocka ett par för att traditionsenligt sätta i en äggkoppsvas. 



Härligt dag. Mer skog åt folket!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar