Sidor

onsdag 5 oktober 2016

Gone Girl och mer


Läsning. Jag har nästan alltid en bok på gång. Och jag har inga problem att läsa om böcker. Det är liksom som att komma hem. Att ta på sig ett väl passande jeans. Inget motstånd utan bara bekvämt.
Men jag gillar nytt. Att uppleva nya miljöer. Att få följa fortsättningen i serier jag läser...

Mina bokinköp begränsar sig till resor i Sverige och då passar jag på att bunkra upp.
Senart köpte jag:
Blå stjärnan av Jan Guillou, den 5e delen av det stora århundradet. Så läsvärd serie. Så mycket lättsmält sverige historia för 1900 talet. LÄS LÄS LÄS.
Folk av en främmande stam av Louise Bojie av Gennäs, den 3e och sista delen av en triologi om ett stockholmsgäng mellan 2000 och 2010. Skön avslutning på serien. Tycker att bok 1 och 3 var de bästa och bok 2 kändes lite som en mellan bok där mycket tragiskt var tvunget att lämnas oavslutat. Skönt med upplösningar.
När klockan slår fem av Denise Rudberg. Bra serie i ny genre elegant crime. Serien är helt klart läsvärd och var del leverer hitintills.
Golden Year av Hanna Widell arch Amanda Schulman och Sex and the Mamma liv av Hanna Widell. Inte fantastiska men lite trevlig läsning från mina Hong Kong ställföreträdande tjejkompisar. Gillar deras tv program kanske bättre än böckerna, även om bäckarna har varit trevlig läsning det med.


Och så har jag senast läst Gone Girl av Gillian Flynn. Läskig och smart thriller. Jag hade sett filmen för kanske ett år sedan, men boken var fortfarande smart och kusligt intelligent. LÄSVÄRD. 

Och idag har jag varit på boksignering då min kollega, Allie Doersch med vän Hulda Jona Tölgyes har släppt en barnbok på isländska. Den heter "Hekla talar hundspråk". Jag har ännu inte läst boken iochmed att isländskt skriftspråk betyder UTTYDNING från min sida, men jag ska ta mig igenom boken som en inkörningsport till språket.  Härliga illustrationer dock.

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar