Sidor

torsdag 17 maj 2012

Lite fler bilder

Taxi-resan in till Lägenheten i Hong Kong från flygplatsen. Fick flashbacks från andra resor i Asien. Värmen, fuktigheten och uppfinningsrikedommen. Om man tittar noga på bilden kan man se hur han använder solskydden som fästanordning för högtalare och näsdukar.




Nedan är en utsiktsbild från lägenhetshotellet där jag bor. Man kan se delar av Hong Kong central och Victoria Harbor. Det är riktigt fint med alla nattljus. Lägenheten i sig är ganska liten och relativt enkel. Jag har varit och shoppat tallrikar och bestick. Det fanns inga köksgrejer när jag kom, så första kvällen var bara ett äventyr att handla det viktigaste.


Har även varit en kort sväng till central. Faschineras av de höga husen, blandningen mellan Asien och väst, alla människor, det man köpa i affärer och andra lukter än vad jag är van vid.


Jag får återkomma med mer bilder och kanske lite mer förklaringar på vad jag visar. Just nu har jag bara helt oplanerat, utan karta, i regn, promenerat upp och ner på gatorna, mest för att vidga vyer. Men det gav mersmak och jag ska till helgen ta mig in till central igen för lite sight seeing.


För, jag är ju inte ledig nu under Kristihimmelsfärd, som jag vet ni är... Och efter jobb har jag ännu inte riktigt haft tid eller ork att utforska allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar