Sidor

tisdag 1 maj 2012

Vardagpyssel i trädgården

En skön dag. Det känns nästan som första riktiga sommardagen. Jag är ledig. Solen skiner. Inga måsten. Men jag vill vara ute och njuta av trädgården och värmen.


Glädjes åt tulpaner som får blomma i år. Förra året blev de uppätna när de bara hade knopp. I år kommer vi ha svarta, vita, gula och röda tulpaner i rabatten!


Rensat lite ogräs i landet. Mest för att det är skönt att vara ute, men oxå för att det blir så fint! Jag tror kanske att planterna mår bättre oxå....
Fjolårets rabarberplanta verkar vara på full gång. snart dags för första skörden, kanske en rabarberpaj.
Jordgubbsplantorna verkar oxå ha klarat sig. Vi får se om det blir någon skörd. Förra året blev det två jodrgubbar som något djur åt upp.



Plommonträdet är i full blomning. Bara vacket att se på, även om det inte alltid blir frukt.




Första tvätten som hängs utomhus. Nog känns det som sommar alltid. Jag gillar verkligen att bo på landet. Funderar en del på hur mitt liv i Hong Kong kommer att bli. Jag misstänker mindre trädgårdspyssel men säkert mycket annat trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar