Sidor

lördag 19 maj 2012

Mong Kok

En fredagseftermiddags promenad i Mong Kok. Tar MTR (tunnelbana) dit, väljer en utgång och går runt ett par kvarter. Mest för att orientera mig lite. Jag har ännu ingen bra karta och kan inte vägnamnen. Så ett varv runt kvartert för att kunna hitta tillbaka och sedan utforskar jag därifrån.



Igår var målet att hitta Ladies Market. Ville se vad det var. Det som jag fann, och tror är Ladies Market, var en utomhus marknad där det såldes allt möjligt krimskrams. Smycken, väskor och T-shirts. Det regnade ganska kraftigt och mitt shopping-sug var ganska lågt, så det blev bara ett kort besök.



Istället lyckades jag hitta ett "spa" där jag skulle kunna få allehanda behandlingar till ett ganska billigt pris. Broschyren/reklamen var fin och visade fina miljöer så jag tänkte att jag skulle testa. Åker sju våningar upp i en liten sardinburk till hiss och kommer in i en pytteliten lägenhet där fem eller sex kvinnor sitter och äter pizza. Nog hade jag kommit rätt alltid, men verkligheten var inte riktigit vad reklamen utlovat. Väl där passar jag ändå på att göra lite pedikyr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar