Sidor

onsdag 29 augusti 2012

Takterass

I det höghus jag arbetar i finns det en trädgård eller terass på ett helt våningsplan. Har tidigare försökt att gå ut där, men hade inte rätt passerkort. Nu är passerkortet ordnat och ändå har det dröjt en månad innan jag lyckades ta mig dit. Jag frågade en kollega vad som fanns på våningsplanet och hon svarade: ingenting.

Så jag blev inte värst nyfiken på att utforska närmre. Men idag gjorde jag det och fann en vacker utemiljö med sköna soffor, bord där man kan äta lunch, en färgglad tavla skapad av plast korkar och kapsyler och tillsist en liten utställning och en modell av mitt höghus. Och sedan har vi ju även utsikten! Det är fortfarande för varmt att sitta ute på lunchen men med hösten kommer lite svalare väder.

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar