Sidor

söndag 25 augusti 2013

Återigen Hamilton


Har nu i dagarna avslutat dryga 1800 sidor av Jan Guillos Hamilton. Har läst serien förut men till Hong Kong lyckades jag få med mig de två sista böckerna En medborgare höjd över varje misstanke och Madame terror och två av de tidigaste böckerna Den demokratiske terroristen och I nationens intresse. Detta urval kan ju verka lite slumpartat (vilket det nog oxå var), men efterkonstruktionen var dels att dessa pocket var i bättre skick och dels att jag inte hade lust att läsa om de sorgerliga böcker när den italienska maffian tar död på hans familj. 

Känner mig nöjd med Hamilton för denna gång. Kommer nog återvända till den om ett par år igen. Gillar serien mycket och har man inte läst hela sviten så är det rekomenderad läsning från min del. Dels för att det är intresanta böcker och det är spännande att läsa om en superhjälte som Carl Hamilton och dels för att den behandlar svensk nutidshistoria och politik från de senaste årtiondena. 

Kommer inte ge mig in på en närmare beskrivning om vad böckerna handlar om. Har tidigare i bloggen skrivit om några av de andra böckerna. Och jag tycker nog att man ska läsa dem och inte få handlingen återberättad här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar