Sidor

söndag 28 oktober 2012

Tai O till Tung Chung

Igår vandrade jag med Hong Kong Hikers igen. Det var min första lediga helg här i Hong Kong på länge och när klockan ringde tidigt på morgonen så var jag så nära att ringa dem och säga att jag inte skulle med. Men jag masade mig ur sängen och tog mig iväg till vår mötesplats. Och jag är så glad att jag tog mig iväg. En vandring på 13 -14 km i skönt väder i trevligt sällskap var en riktigt bra start på lördagen. Vi åkte färja till Tai O och därifrån gick vi till Tung Chung. Tai O är en gammal fiskeby där husen är byggda på pålar. Under stora delar av vandringen hade vi utsikt över flygplatsen. Det är lite imponerande att se alla plan som lyfter och landar. Vilken koordination.



Tai O

Tai O
Utsikt över flygplatsen

Paul, vår hiking guide

Ett avlägset Tung Chung 

Tung Chung och linbanan till Ngong Ping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar