Sidor

tisdag 16 oktober 2012

Taiwan

Precis hemkommen från kortare jobbresa till Taiwan, Taipei. Sitter i taxin på väg hem från flygplats och skriver. Haft roliga men långa och intensiva dagar med flera kundbesök och min Taiwanesiska leverantör som kör bil som en kinesisk taxichaufför. Ständiga filbyten och en teknik med att pumpa gaspedalen istället för att köra mjukt och fint. Ingen risk att man somnar där inte! Och sen ständiga jakten på parkeringsplatser. Och alla detours när vi återigen missar vår avfart. Men det har varit en rolig och lärorik resa.

Har mest sett olika sjukhus och kliniker och gjort sightseeing genom bilfönster. Taipei verkar vara en helt ok stad. Och ja, har sett det höga huset som jag i denna stund inte minns namnet på. Blir lite imponerad av höga byggnader.

Bodde på Grand Hotell, en tjusig ganska traditionell byggnad i mitt tycke. Nedan bilder av hotell, klassisk turistbild på mig framför hotellet, min utsikt och lite av interiören.





2 kommentarer:

  1. Taipei 101 enligt wikipedia är namnet på tornet. 508 meter högt och byggt 2004. 2012 ett av värdens 5 högsta byggnader, men det verkar som om mycket händer på byggfronten 2013 med nya höga byggnader i New York och i Dubai.

    SvaraRadera
  2. Härligt att man kan googla och wikipedia, så slipper man gå runt och grubbla

    SvaraRadera