Sidor

lördag 8 december 2012

Victoria Park

Inser att Hong Kong är stort. Idag gick jag en eftermiddags promenad i ett område jag inte har varit så mycket i tidigare, Causeway Bay. Bland annat gick jag till Victoria Park som är en av de största anlaggda grönområdena här i Hong Kong. Vädret har varit jätteskönt idag, med sol och lagom temperatur för jeans och en kofta.

Parkern var fin. Massor av små olika stigar och ganska mycket folk som joggade, satt på en parkbänk och läste eller familjer som lekte med sina barn.





Där fanns även en stor gräs-boule bana, tennisbanor och på en av vägarna fann jag en grupp som utövade tai chi. Det är lite trevligt att stanna och kolla på alla dessa olika motionärer.




Och idag fanns det också massor av fågelskådare. Gick in i flera stora grupper som stod och spanade mot träden. Stundtals kunde man se att alla förflytade sig och så hörde jag smattret av alla digital kameror som knäppte kort efter kort. Jag försökte även få syn på vad de tittade efter, jag tror jag såg fågeln också, men kan inte artbestämma närmre än småfågel. Jag tyckte nästan att det var roligare att titta på fågelskådarna istället för fågeln.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar