Sidor

torsdag 25 april 2013

12 timmar av min dag

Såg i en annan blogg en tjej som ibland fotade sin dag, en gång i timmen. Tänkte att det skulle vara en rolig ide att prova. Idag har inte varit en helt typisk arbetsdag, då jag normalt spenderar mycket tid på kontoret och framför datorn. 

Det är klurigare än man tror att komma i håg att fota en gång i timmen, och det är lite svårt också att göra utval på just den timmens upplevelser. Men roligt. Rekomenderas att prova på! Hur var din dag i dag?


0900. Sen frukost framför jobbdator. Svarar på mejl.

1000. På väg till kundbesök. Kort taget vid ingången till MTR, Tsim Sha Tsui.
1100. Utanför Queen Elisabeth Hospital där jag hade ett möte i dag.
Härligt med sol ute, men svettigt. Hade kavaj på mig på mötet, men för varmt ute för kavajen.

1200. Lunch på Pacific Coffee. Spenat och svamp paj. Gott.


1300. Ett nytt försök till att hitta stansen/hålslagen som jag letade efter tidiagre. Och denna gång fann jag en! Först visade hon gamla rostiga som var i fel storlek, men det verktyg jag ville ha. Ett par telefonsamtal senare och efter en stunds väntan och småprat kom en man gåendes med en sprillands ny och i exakt rätt dimension. Härligt! Hon berättade att hon haft butiken i över 20 år och hur man överhuvud taget kan hitta något här övergår mitt förstånd.
Blev i dag 20 HKD fattigare och en hålstans rikare. 

1400. Passerar marknader på hemväg.

1500. Jobbar lite till hemmifrån. Mejlar. Lyxar med kallt Perrier vatten.

1600. Längtar ut, men har fortfarande mer jobb kvar.

1700. Har vaktmästare som kommer och byter ut blinkande glödlampor i köksdelen.

1800. Dags att handla lite mat.

1900. Matlagning. Idag blev det lax med broccoli och potatismos.
Till det körsbärstomater och  en kall basilika-yoghurt sås.

2000. Skriver ett kort blogginlägg.

2100. Soffläge med bok.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar