Sidor

tisdag 23 april 2013

På upptäcksfärd

Satt på kontoret och såg ut genom fönstret. Eftermiddagen hade blivit riktigt fin och man kunde se blå himmel. Fick för mig att jag skulle ta att gå hem istället för MTR. Bäst att passa på att vara ute när det är uppehållsväder. Spanade in en ungefärlig rutt på google maps och traskade iväg.

Jag har många gånger funderat på om det skulle vara möjligt att gå hem. Skulle vara så skönt att kunna promenera hem. Den vägen taxin kör är ca 5 km, men jag visste att jag inte skulle kunna ta den vägen då den går genom en lång tunnel under gamla flygplatsen. Fågelvägen (blå prickad linje) är inte så lång mellan kontor (röd ring) och där jag bor (blått kryss), men den mest troliga vägen hem skulle vara att gå runt flygplatsen (röd linje). 

Jag kom ungefär halvvägs idag innan jag gav upp för denna gång. En kombination av att vara hungrig, ha dåliga skor och att det faktiskt blivit mörkt gjorde att äventyret avslutades med en taxiresa hem istället. Men det var skönt att vara ute även om det var idel stora vägar, vägbyggen som gjorde att jag fick gå omvägar. Lyckades hamna inne på ett nybygge med nya gator (återvändsgator). Så nya gator att de inte fanns med vare sig på google maps eller i telefonens gps. Alltid lite spännande att vara på en vit fläck på kartan. Händer inte så ofta. Men skamm den som ger sig. Jag tror det ska gå, med bättre skor så... Uppföljning kommer.


Karta a la google maps...
Även tråkiga parkeringshus kan bli fina i rätt belysning.

Forbollspelande små Hong Kongneser.

Nybygge. Att följa denna väg och sedan ett bra stycke på en grusstig,
innebär bara att det är lika långt att gå tillbaka.

Fin himmel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar