Sidor

torsdag 20 juni 2013

The lost symbol och Last night at Chateau Marmont


Och jag har fortsatt på Dan Brown. Tror att det har att göra med att han nu utgivit en ny bok och i samband med det pushas hans tidigare böcker lite extra. Kommer med stor sannolikhet även köpa hans nya bok, men väntar tills den finns i pocket. Senast läste jag The lost symbol. Jag tycker att den är bra. Spännande och bra driv i handlingen med tanke på att de 650+ sidorna utspelar sig under en tidsperiod på mindre än ett dygn. Jag faschineras även lite av ordnar som frimurarna (? the masons) och de beskrivningar Dan Brown gör. Inte en värld som jag normalt besöker och då blir det extra spännande att få göra det fiktivt. En bok som jag kan rekomendera som sommarläsning. Lite spänning, lite relationer och en hel del historik/symbolik/religion.

Har även läst Last night at Chateau Marmont av Lauren Weisberger. Inte en bok som jag gillade så värst mycket. Har läst annat av samma författare som jag gillat betydligt bättre, t ex Djävulen bär Prada som jag tror var hennes debutbok. Denna bok, last night at Chateau Marmont, gjorde mig nog mest irriterad över huvudpersonerna och deras relaltion. Samtidigt kan jag inte sluta läsa för innerst inne väntar jag på en upplösning och jag vill se hur de kan reda ut sina trassliga relationer. Men det är inte en bok jag kommer läsa om.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar