Sidor

tisdag 9 september 2014

Tisdagkväll



Just nu tisdagskväll. Idag har vi haft public Holiday i Hongkong. Jag tror det är moon cake festival. I alla fall går det att köpa moon cakes överallt. Jag är inte jätteförtjust i dem även då de är fina att titta på och bukarna och askarna de förvaras i är vackert utformade. Kakorna är alldeles för söta i min smak och fyllningen är mystisk: red been eller lotusblomma/rot/växt. Här skulle man naturligtvis kunna ha en liten fin berättelse om traditionen bakom kakorna, festligheterna och så vidare. Men tyvärr är jag för dagen helt kulturellt ignorant och bara njuter av en extra ledig dag mitt i veckan.

Vi har inte gjort många knop, min lilla familj. Frukost, lek, sova middag, handla, bada i polen, bada i badbaljan, äta, promenad, mat...
Emma vill inte sova eftermiddag. Slocknade istället tidig kväll (hoppas hon sover natten ut...). Johan har precis lämnat oss för att åka till flygplats. En vecka på mässa i Tyskland. Jag äter vit choklad och testar nya frisyrer och läser i kapp lite bloggar som jag följer. Gäspar. Kollar in Emma. Finner henne mystiskt ihop krupen i hörnet på spjälsängen. Min söta lilla tiger och hennes favvo lejon. Snart läggdags för mig med. Ville bara säga hej.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar