Sidor

torsdag 30 oktober 2014

Jane Eyre?




En kvällssysselsättning, då man har läst alla sina böcker varvet runt, är att göra allehanda personlighetstest av typen; Vilken färg är du? Vad skulle du heta som Indian? Vilken stad skulle du egentligen bo i? 

Jag har skrivit ett tidigare inlägg om detta då jag fann ut att jag egentligen skulle varit astronaut eller lärare... finns att läsa här

Denna gång var det dags för: Vilken romanhjältinna är du? Och det roligaste med dessa tester är motiveringen varför - oavsett om det stämmer eller ej. Jag blev denna gång Jane Eyre med motiveringen:

You may appear quiet and shy at first, but you are actually an incredibly intelligent, independent person. You are not afraid to stand up for your self, and you value honesty and justice above all. You don't let the "rules" of society tell you what you can and cannot be, which is why you are pretty awesome.


Jag har läst Jane Eyre för mycket länge sedan. Minns faktiskt inte mer än att jag blev glatt överraskad av boken. Kan därför inte säga om något om denna analys av Jane Eyre - mitt litterära alter ego. Men det jag tar med är att jag är "pretty awsome" och det är du med. Fortsatt skön dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar