Sidor

lördag 11 oktober 2014

Squash - mosad



Sguash match idag med min favorit Johan. Jag vaknade redan med träningsvärk efter promenad fram och tillbaka till central igår och efter nya yogaövningar men var mentalt taggad för squash. Vi har inte spelat på flera år så det kändes lite som ett äventyr hela grejen.



Vi hade bokat bana på Hung Hom Municipal Service building Sport Centre i en byggnad där det finnas bibliotek, playrooms, badminton och squashbanor och i på  markplanet finner man en stor grönsak, kött och fisk marknad. 

Fick storstryk. Johan vann mega-match 3-0, där var match var en fem setare.... Men det var roligt. Och jag har nog blivit motionerad i all muskler, fler än jag visste fanns. Känner mig ni ett par timmar senare lagom stel och undrar hur det ska bli i morgon, efter en natts vila... 


I byggnaden fann vi även denna dörr till ett förrådsutrymme. Dörren är i samma nivå som fönstret som vätter ut mot gatan från den 4:e våningen och det känns lite vanskligt att ha ett förråd här. Å andra sidan använder man inte alltid det man stoppar i sina förråd. Så har ett ute arkiv är kanske inte är helt dumt.


Och på hemväg gick vi en parallellgata och som vanligt ser man nya saker, även i sina egna kvarter. Denna gång ett tempel. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar