Sidor

måndag 6 oktober 2014

Thavorn Beach Village Resort & Spa


 
Efter lång dag med flygförseningar kommer vi äntligen fram till Thavorn Beach Village Resort & Spa på Phuket. Vi har hyrt en liten strandstuga. Stugan låg jättefint precis vid vattnet och vi har en härlig utsikt över stranden och dess skiftande utseende beroende på tidvattnet

 
På stranden fanns också dessa fina solbäddar som gav skön skugga. Här låg Emma och jag och sov medan Johan som är mer soltålig låg i solen.



Och det var tur att han passade på den första dagem, för sedan började det regna och slutade inte de nästföljande dagarna. Regnet minskade i styrka i perioder, men duggade fortfarande. Vi badade ändå i de vackra poolerna. Gick promenade på området och njöt av ledighet och fina miljöer. Jag tror att detta har varit den finaste resort jag varit på och jag kan tänka mig att åka tillbaka under en regnfri sässong.

 
Lejonet och Donkyraffen fick även de följa med på semester.

 
Det går bra att roa sig i regn. Hoppa i vattenpölar och öva trappor var kul tyckte Emma.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar