Sidor

måndag 19 januari 2015

På g igen



Äntligen har jag fått nedräkningstimer att fungera.
Jag hade ju kunnat skriva detta inlägg utan den, men ville ha en klocka och då jag inte fick det att funka så tappade jag sugen om att berätta. Så det kan gå.

Ville mest skriva och berätta att vi flyttar från Hongkong mycket snart. Skrämmande skenande snart. Vi flyttar till Island för nytt jobbuppdrag och nya äventyr. Från och med slutet av januari kommer vi finnas i Reyjkavik. Mitt 6e land som jag bor i. Emmas 2a.

För er som undrar så definierar jag bo i ett land som om man är där med andra uppdrag än som turist, stannar på samma address längre tid, hinner få vanlig land post och har sina invanda rutiner, typ favorit bagare, grönsaks affär etc. Kanske inte den mest globala definieringen, men min. Med denna har jag bott i Sverige, Spanien, Australien, Indien, Hongkong och är nu på väg till Island.

Och Island. Ska bli spännande, utmanade och roligt. Ser fram emot jobbet. Att uppleva ren luft igen. Att få se norrsken och geisrar och nya naturupplevelser. Sedan kommer det nog bli annorlunda. Att lämna en vibrerande mångmiljonstad som Hongkong till ett land med ca 400 000 invånader totalt, ett land med mer mörker och kyla än Sverige. En utmaning minst sagt, men jag har god förhoppning om att det ska bli bra.

Följ våra fortsatta äventyr där!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar