Sidor

onsdag 7 januari 2015

Ett litet ynk

Tillbaka i Hongkong efter skön julledighet med familj och vänner. Har inte haft tid eller ork att skriva under dessa dagar och detta första inlägg på det nya året borde vara fullt av energi och goda förhoppningar och sätta tonen på ett mycket spännande 2015. Mer om det i ett annat inlägg.
Men dagsformen idag är ett litet ynk. Vi har alla varit rejält förkylda under julen och mellandagarna. På nyårsdagen fick Emma och jag träffa doktor och fick penicillin utskrivet. Hemresan gick bra trots 2 förkyldingar. Väl i Hongkong blir jag  inte bättre utan träffar återigen läkare.  Bihåleinflammation och annan sorts antibiotika och sjukskrivning och flygförbud de närmsta tio dagarna... 
Men Emma verkar som tur var bli bättre. Lider bara av svår jetlag och vill helst  leka mellan ett och tre på natten vilket sjuk mamma och arbetande pappa inte är mest upplagda för... Som tur brukar jetlag släppa på ett par dagar.
Därför har jag inte skrivit på länge. Det händer inte så mycket. Jag försöker låta bli att kräkas då jag hostar och så snyter  jag mig konstant. Just nu ligger jag i sängen och har en kopp hett ingerfärsthe brevid. Mest lite ynk från mig.
Gott nytt år!

1 kommentar: