Sidor

söndag 22 juli 2012

Stanley

På södra sidan av Hong Kong ön finns en by/stadsdel som heter Stanley. Åkte buss dit på slingriga  smala vägar. Det var en dubbeldeckare och jag satt längst där uppe och längst fram så jag kunde verkligen se hur smala och slingrande vägarna var. Och vid varje möte drog jag in magen, inte för att det hjälper.

Stanley har en annorlunda puls än Hong Kong och Kowloon. Det kändes nästan som att komma till en sömning stad vid medelhavet. Skönt med lite omväxling.


Återigen en dag av mest planlöst vandrande. Hade min guidebok med som inspiration, men gick mest och tittade på omgivningarna.


I närheten av Murrey House, fanns denna vackra pir. I dag är det söndag och hemhjälpens vilodag så idag var det ganska mycket folk som vilade i skuggan och senare för att söka skydd mot regnet.



Passerade även ett par stränder, men idag hade jag inget badsug.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar