Sidor

söndag 23 februari 2014

Nyheter

Det nyhetsflöde som når mig här i Hongkong är starkt färgat av socialamedier typ FaceBook. Läste inte så mycket dagstidningar i Sverige, men fick en hel del nyheter till livs via radio och TV. Här måste jag säga att mitt nyhetsintag är skralt. Men det finns saker som passerar ändå och som man inte kan undvika att snappa upp. Till exempel att det är Mello dimma i Sverige, diverse länders truppkläder på vinter OS och den bragd slutspurt Kalla gjorde som säkrade Sverige ett OS guld. Kan det vara i stafett kanske?  Och så har jag förstått att kungahuset har fått ett tillskott och bebisar är ju roligt. Så grattis Madeleine och Chris.


http://www.aftonbladet.se/sportbladet/os2014/article18218639.ab 

Photo Patrick Demarchelie Copyright Kungahuset.se

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/os2014/article18371346.ab
Kanske inte är världens mest revolutionerade nyheter som når mig. Men bara gladnyheter. Annars präglas ju tidningar och TV mest av negativa nyheter, krig och elände, så det är ganska trevligt att tillfälligvis blir nyhetsfiltrerad.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar