Sidor

tisdag 11 februari 2014

SPA







Fick i födelsedagspresent en SPA upplevelse. Har inte haft möjlighet att gå innan men nu i helgen blev det av. Det har varit lite klurigt att förstå vad upplevelsen skulle bestå av då presentkortet var på kinesiska, hemsidan på kinesiska och då jag ringde och bokade var receptionistens engelska ganska begränsad. Jag lyckades ändå boka något till lördagen och fick en tid och fick veta att det skulle vara i två timmar. Men exakt vad som skulle hända visste jag inte. 

Väl på plats, på det lilla SPAet inlämt mellan andra hus i Jordan, visade de mig en engelsk version på vouchern och till min glädje skulle mitt presentkort gälla för hela sex tillfällen. De visar mig in på ett litet rum och jag får byta om till de klassiska papperstrosorna och pappersbehån. Det jag visste var att jag bokat hot stone massage. Jag lägger mig på mage på britsen och hon börjar pensla på en kall massa på ryggen. Jag vänder mig om och frågar vad det är och hon svarar att det är min "Whitening treatment for back". Det hade jag inte räknat med att få en ryggblekning direkt efter thailandsresan...

Sedan kommer en ny dam in, doppar mina händer i parafin och sätter plastpåsar på. De börjar sedan massera benen med de varma stenarna. Det är riktigt skönt med massage med de varma stenarna. Får en helkroppsmassage med stenarna och det är riktigt avslappande och behagligt. Efter massagen blev det dags för ansiktsbehandling. Riktigt skönt det med. Det gäller bara att inte bli alltför klaustrofobisk när de lägger masken över ögoen och sedan penslar på ett tjock lager över hela ansiktet, halsen och munnen. Händerna i parafin i små påsar, jag ser inget och så tar det bort möjligheten att prata, att fråga vad som händer. Allt detta görs utan förklaring om vad som ska ske. Det var lite läskigt. Jag hör hur de lämnar rummet och där ligger jag i tystnaden. Lika delar skönt som läskigt.

På det stora hela var det en fin och avslappande upplevelse. Och jag ska tillbaka om en månad för ny lika dan behandling (fast jag skippar nog ryggblekningen). Men för att jag riktigt ska kunna slappna av så gillar jag bättre när de talar om vad de gör och varför. Misstänker att vi har en liten språkbarriär där. Hot stone massage rekomenderas varmt.

Bild från http://massageakademin.se/Nytt 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar