Sidor

torsdag 8 maj 2014

God natt



En lång dag går mot sitt slut. Emma och lejonet har somnat. Ute är det åskväder. Borde själv passa på att jobba ett par timmar då jag fick mindre gjort än planerat idag. Men, men... Det blir nog lite bok och tidig kväll för mig istället. Att vara gräsänka tar på krafterna. Förstår inte var de som är singelföräldrar får sina krafter från. 

Tänker på barndomsgodnattbönen då jag tycker det är läskigt med åska ute och skönt att känna mig beskyddad när vi ska sova:
 Det går en ängel runt mitt hus, hon bär tre förgyllda ljus, hon har boken i sin hand, nu somnar vi i Jesu namn.

Funderade alltid på hur ängeln kunde bära så mycket. Hur många armar hade ängeln egentligen? Brukade komma fram till att ängeln nog hade en trearmad ljusstake i ena handen och Bibeln i den andra. Bara liten Flashback från barndomsfunderingar på kvällskvisten.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar