Sidor

tisdag 6 maj 2014

Snacka snyggt


Emma läser snacka snyggt - men än så länge är det mest joller

Jag började för ett par månader sedan läsa Elains blogg och har sedan dess fått upp ögonen för henne och kollat flera klipp på youtube när hon expertkommenterar politikers tal och deras retorik. Blir imponerad av denna tjej som gjort mycket på ganska kort tid och som känns jordnära och talar inspirerande. 

Ville lära känna henne mer och blev sugen på att läsa böcker hon skrivit. Och så känner jag att jag behöver utveckla mig i mitt föredragshållare eller hur jag rent allmänt pratar och lär ut produkter och behandlingsmetoder i jobbet. Beställde böcker från Sverige och fick böckerna när svärföräldrar var på besök över påsken. Snacka snyggt och Härskarteknik den fula vägen till makt blev det, båda skrivna av Elaine Eksvärd. 

Lättläst och överskådligt går Elaine genom olika härskar tekniker och hur man kan bemöta dem och i retorik boken berättar hon om hur man får andra att lyssna när man talar. Finns en hel del i bägge böckerna att ta till sig och begrunda. Väl investerad tid.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar