Sidor

tisdag 6 maj 2014

Öster om heden




Har nu läst Öster om heden av Viveca Lärn. Viveca har skrivit några av mina favoritböcker, "Så länge solrosorna blommar", "Livet på marken är inte lika lätt" och "Den blå vänthallen". Därför har jag höga förväntningar på henne och blir lite besviken då jag läser Öster om heden. Den är ganska bra, men jag förväntade mer. Jag är inte heller så förtjust i Saltön serien. Gillar bättre när hon skriver om en person och istället för en hel drös med människor, även då de har viss samhörighet. Bor på samma ö eller i samma trappuppgång.

I denna bok vinner en portuppgång på postkodlotteriet och med oväntade pengar föds äventyrslystad och flera i trappuppgången åker på safari ihop. Kärlek, intriger och personliga tillkortakommanden gör boken läsvärd och trevlig. Men inte mer än så.


Så länge solrosorna blommar är fortfarande en av mina topp tio böcker.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar