Sidor

lördag 23 februari 2013

Fredagspänning


Igår hände det två saker på jobbet.

Den första var ett mystiskt skakande i hela huset. Jag och min kollega tittade på varandra och undrade om den andra kände skalvet. Lite senare kom nyheter om ett jordskalv i Guandong. Det är en bra bit från Hong Kong och lite läskigt att känna skalvet här. Misstänker att det var bra läskigare i Guandong. Har inte hört eller sett några nyhetsrapportering om det, så jag hoppas att det inte var för stora skador.



Den andra saken var en "dragon/lion" dans i foajen på jobbet. Filmade lite smått med min mobil, men kan inte överföra det till bloggen, så jag bifogar en länk till ett YouTube klipp. På klippet ni kan se är de nog en hel del bättre än den showen som var på mitt kontor, men ni kan få en föreställning om vad som hände. Tänk er sedan dessa trummor och cymbaler i ett höghus med ett 3 våningars atrium och bara stengolv. Ljudet var massivt och öronbedövande. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar