Sidor

onsdag 13 februari 2013

Gott nytt år!

Och så övergick vi från Drakens år till Ormens år för ett par dagar sedan. Har varit sjuk hemma så jag har inte sett något av firandena, men jag hörde det halvtimmeslånga fyrverkeriet från lägenheten. Fönsterrutorna skallrade och det var svårt att undvika att höra att nu sker det. Här i Hong Kong har vi varit lediga i tre dagar och många passar på att resa till familj och vänner. Mina kollegor i Shanghai har ledigt dryga veckan...
 
Överallt har det dekorerats fint. På flera ställen kan man se dessa knoppande trädgrenar dekorerade med röda kort. Påminner lite om vårat svenska påskris tycker jag. Och så finne man de röda dekorerade "rullarna" upphänga överallt. Vet inte alls vad de symboliserar men de är fina att titta på. Nedan kommer lite utsmyckning från mitt service hotell.
 


 
I dag har det varit fint väder med sol och skön temperatur. Och jag har lite rastlöshet i kroppen och behövde komma ut och luftas. Så jag tog en kort promenad, mest för att komma ut och så var jag tvungen att handla nödvädigheter som chokladwienerbröd. Ja, sådant man behöver för att tillfriskna. Passerade dessa lustiga uppblåstbara figurer i en av fontänerna i närheten av klocktornet, TST. Misstänker att de har med det kinesiska nyåret/vår festivalen att göra. Söta och färgglada hur som helst. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar