Sidor

måndag 11 februari 2013

Shopping i Indien

 
 
Shopping. Inte min favorit sysselsättning egentligen. Men här är det ganska härligt. Trånga gränder, mycket ljud och lukter och lite förhandling och prutande. Känns inte lika aggressivt som i vissa varuhus i Kina. Jag var inte på jakt efter något speciellt utan ville bara klämma och känna lite.
 
 
Det fanns hur mycket blingiga smycken som helst och framförallt massor av armband. Men tänker att de nästan är finast så här alla tillsammans i affären. Men det är svårt att låta bli när de hänger så fint i alla upptänkliga färger och utförande. 
 


 
Lyckades även hamna på en gata som bara hade tandläkare och erbjöd att upptänklig tandkosmetiskbehandling. Förstår mig inte helt på skyltningen bara. Varför visar man alla tandavtryck från tidigare patienter, eller så var avtrycken även de till salu?



Shopping i närheten av Charminar.


Och jag köpte glittriga kantband. Finns hur mycket som helst, det ena glittrigare än det andra. Köpte ett par meter blomsterbård i guld och svart, guld och vinrött och guld och brunt. Kanske en väskbård?
Tyger finns det också hur mycket som helst. Sällan att man ser så välsorterat färgurval. Härligt att bara titta.


 
Och slutligen all härlig frukt man köpa. Mogna granatäpplen som lockar. Var tungen att ta lite kort på det och blev även själv fotograferad, när jag tar kort på granatäpplena. Vad ska man säga? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar