Sidor

tisdag 19 februari 2013

Skor

I amerikanska filmer jag ser eller böcker jag läser verkar kvinnor ha en svaghet för att köpa skor. Har aldrig riktigt fallit under den kategorin. Har köpt skor mer som ett nödvändigt ont. Hade som liten komplex över stora fötter och det tog bort glädjen i att handla nya skor. Jag har inte längre komplex för fötterna, en kollega sa en gång att vackra blommor har stora blad och jag tänker på det ibland innan jag klagar över fötterna. Och så har jag vuxit ikapp den längdmässigt. Men i Hong Kong har jag ett nytt problem. Väldigt få ställen säljer min storlek (och då har jag 40-41, inte så extrem storlek trots allt). Idag hittade jag nya vårskor och känner lite lycka över nyinköpta vardagsliv. Två par är lite glansiga i tyget! Därav detta sko inlägg!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar