Sidor

söndag 10 mars 2013

Gröna vitaminer

Läste i en damtidning på flyget om att man skulle dricka en grön dryck varje dag eller i alla fall en gång i veckan. Förslaget var att man skulle byta ut sitt kaffe eller the mot denna grönis och att man med tiden skulle få se strålande reultat vad det gäller energi nivåer, lyster i hud och hår och en platt mage. Tydligen dricker ALLA kändisar en grönis om dagen... Om jag förstod det hela rätt så går det att blanda vilka gröna grönsaker eller fukter eller sallader som man har hemma. Bara att skiva upp och pilla ned i sin mixer och vips så har man en nyttig drink. Jag kan väl tänka mig att man får i sig mer nyttigheter på detta sätt än av en latte även om jag inte är helt öertygad om alla mirakulösa förändringar som påstås. Men vi får väl se med tiden.

Jag petade ner baby spenat, gurka, kiwi och lite grapefruktjos. Helt ok i smaken. Mitt tips är att få med något sött eller surt annars smakar det mest som hackat spenat upplöst i vatten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar