Sidor

söndag 10 mars 2013

Trädgård 3

Jag har fått ett inläggs-önskning. Man har undrat hur det går med dikesplanteringen. Så här kommer en liten uppdatering. Jag gick förbi där i går. Tomatplantorna såg frodiga ut och blommade med gula blommor. Jag hoppas nu att bina är flitiga och pollinerar så att det blir tomater så småningom. Det såg även ut som att salladen hade skördats och att man planterat ny (syns inte på bilden dock). Jag tycker fortfarande att det känns hoppfullt, att man trots trångboddhet i Hong Kong, hittar små plättar där man kan odla sin jord.


I samma dikesren fanns växten nedan. Jag tror inte att den tillhör "trädgården", utan bara växer spontant. Det ser misstänkt likt en "durian-frukt" eller en "jack-fruit" men det skulle lika gärna kunna vara en annan taggig frukt. Har ännu inte vågat mig på att smaka någon av dessa frukter. De luktar fruktansvärt illa tycker jag och det gör att jag inte blir så sugen att prova även om jag hört att smaken ska vara god. Det kanske funkar med dessa fruker som med vissa starkt luktande ostar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar