Sidor

lördag 9 mars 2013

La Trobe Uni

Väl i Melbourne gjorde jag ett snabbt nostalgistopp och åkte förbi La Trobe University. Var utbytesstudent där 2001 och tänkte att jag borde svänga förbi när jag ändå var i trakten. Lyckades komma dit vid lunchtid och gick mot The Agora, torget mitt på campus, för att där träffa en gammal bekant. Det var värsta party stämningen på Agoran. Hög ravemusik, folk överallt och studenter i högar på gräsnattan. Kände mig lite malplacerad i dräkt och stor resvästa bland alla flippflopp och shortsklädda studenter. Kan inte minnas att det var fullt så livligt när jag pluggade här.

Men annars var mycket sig likt. Samma byggnader, samma goda kaffe, samma skräniga kakaduor på gräsmattan. Hade bara tid att stanna en timma så mest en nostalgi återblick.

Det som även gjorde min Melbourne upplevelse riktigt fin (förutom jobbet) var att jag hann se kängurus på morgonen. Kändes som om jag var i Australien på riktigt. Härligt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar