Sidor

torsdag 28 mars 2013

På humör för franskt?


Här om kvällen såg vi en fransk film, Intouchables (En oväntad vänskap, 2011). En film som fick mig att le. Helt klart sevärd!
Så för den som är manad och har lite extra tid i påsk ledigheten kommer här tips på tre franska filmer. Vädret i Hong Kong är för tillfället grått och tråkigt och lämpar sig väl för lite film.
 
En oväntad vänskap - en fin film om vänskap, kärlek och att komma från olika världar.

 
Amelie från Montmartre - Ett måste för den som ännu inte sett den. Vet inte hur många gånger jag sett den och är lika nöjd var gång. (Och ja, jag ser och läser om film/böcker gång på gång med stor behållning om jag gillar dem.)

 
Mamma, det ligger en vit man i din säng - Måste erkänna att detta är en liten mer spännande rekomendation, då det var massor av år sedan jag såg denna. Men jag vill minnas att jag tyckte den var bra då. Så en liten brasklapp...
 

2 kommentarer:

  1. Vi är jättesugna på att se den, en oväntad vänskap. alla talar väl om den. Vi såg historien om Pi häromkvällen och rekommenderar den

    SvaraRadera
  2. Har sett The Intouchables, superbra film! :)

    SvaraRadera