Sidor

lördag 9 mars 2013

Mer bilder från Auckland


Jag var i Auckland för att prata på en konferans. Det gick bra. Hade äran att prata vid två tillfällen under denna helg. När konferansen var över så hade jag en fri eftermiddag i ett söndagssoligt Auckland. Ville passa på att se lite mer av staden än området runt hotellet. 


Först åkte vi till en strand. Minns inte vad den hette just nu. Gick lite barfota i vattenbrynet och njöt av soeln och så åt vi fantastisk god glass. Sedan såg jag denna finurliga båt komma upp ur vattnet och jag tänkte att det vore något för min pappa.


Har tidigar visat bilder av utsikten från Sky Tower. Här kommer en bild på Sky Tower. Jag var skeptisk först innan vi åkte upp. Tänkte att det skulle vara en riktig turistfälla. Och det är det också på ett sätt. Men utsikten var imponerande och maten i restaurangen var jättegod. Det var nog inte heller mycket dyrare att äta där än att gå ut på en annan restaurang. Men jag skulle nog inte bara åka upp för utsiktens skull.



Jag och Grace.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar