Sidor

fredag 20 december 2013

Mer Modesty


Sträckläser mina Modesty böcker nu. Jag har med alla till Hongkong. Fast jag har läst dem tidigare läser om dem igen, trots att jag har nya böcker som väntar och lockar.

Har nu de senaste dagarna läst Den omöjliga jungfrun och Jag, Lucifer. Bägge skrivna av Peter O'Donnell. I Den omöjliga jungfrun går äventyren till Afrika och vi introduceras till Pennyfether, en doktor som vi kommer att möta i senare böcker. Denna gång möter Modesty och Willie den hänsynslösa skurken Brunell som driver sitt imperium från en ranch i Rwanda. Han är på jakt efter ett par koordinater till en guldfyndighet och lägger inga fingrar emellan för att få reda på dem. I Jag, Lucifer stöter de på Seff och hans gäng som har hittat på ett finurligt utpressningssystem. Denna gång blir Willie och Modesty inblandade när deras vän, Rene Vabouis, chefen för den franska underättelsetjänsten får en dödsdom över sig. Slagsmål i Paris gränder, resor till lilla ön Sylt och mer där till. 

Läs, läs. Modesty är skönt tidsfördriv och njutning. Får lite jullovskänsla över det hela att bara kunna kura ihop sig och läsa bok efter bok.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar