Sidor

tisdag 31 december 2013

Tillbakablick


2013 har varit ett spännande år på många sätt. Många nya upplevelser och äventyr. Så här under årets sista dag tänker jag tillbaka på året och funderar på det som har hänt, nya saker jag gjort och vad jag  vill för nästa år. Nedan kommer ett par bilder som sammanfattar 2013.



Reser till Shanghai flera gånger för jobbets räkning. Får en ny chef som sitter i Shanghai istället för i Hongkong. Gillar Shanghai bättre och bättre ju mer jag är där. Finns massor att uppleva.




Åker till Indien på ISPO konferens i februari. Något jag velat göra sedan de annonserade för flera år sedan att konferensen skulle vara i Indien. Inte visste jag då att jag skulle åka med mitt nya jobb, jobba i monter, prata med kunder och hålla lunchföreläsningar.




Det blev även resor till Nya Zealand, Melbourne och Sydney i Australien och flera resor till Singapore. Alla städer har sin charm, men det var speciellt roligt att åka till Melbourne, att åka tillbaka till campuset där jag pluggade 2001. Kändes som det var länge sedan jag var ortopedingenjörsstudent på utbyte. Mycket har hänt sedan dess. Det var fint att få komma tillbaka och känna att man utvecklas. Roligt att få minnas tillbaka på en rolig tid då jag även träffade en av mina nuvarande bästa vänner.




Mamma och pappa kommer och hälsar på två gånger. Först kommer de runt påsk och sedan en sväng i november. Roligt att få visa vardag och Hongkong. Vi hade mysiga dagar tillsammans och det är roligt med besök.




Jag är med barn större delen av 2013. Under sommaren finns det inte längre tvivel om att det är annat än överkonsumtion på choklad som får midjemåttet att öka. Höggravid i 35 grades värme och mer än 80 gradig luftfuktighet är lite tungt. Då är det skönt med hotelpool att svalka sig i.


Johan flyttar hit och vi gifter oss i ett stormigt augusti Hongkong. Jag blir fru! Vi gifte oss i City Hall och sedan firade vi med våra vittnen på resturang på 103e våningen med en fin utsikt över Victoria Harbour.




I september, under stormen Utor, Hongkongs värsta storm på flera år, kommer vår älskade Emma. Känns lite som Astrid Lindgrens Ronja  "Den natten då Ronja föddes gick åskan över berget, ja det var en åsknatt så att allt oknytt som höll till i Mattisskogen förskrämt kröp undan i sina hålor och gömslen, bara de grymma vildvittrorna gillade åskväder mer än alla andra väder och flög runt med tjut och skrik runt rövarborgen på Mattisberget..." Liknelsen slutar kanske med åsknatten, inga vildvittror flög runt Victoria Peak när Emma föddes. 


 

Men det stormar inte bara i Hongkong. Oktober och november månad var fina månader med klarblå himmel och sol. Fina Gabrielle är och hälsar på och förgyller en av mina mammaveckor.



Sammanfattningsvis har 2013 varit mycket nytt och roligt. Det största är ändå att få bli familj och och att vara tillsammans med nära och kära.

För 2014 önskar jag mig minst lika mycket äventyr och glädje. Nytt fortsätter att vara ledord. Inte nytt som i nya saker utan med nytt som i nya utmaningar, erfarenheter och glädjeämnen.




Gott nytt år! 



4 kommentarer:

  1. Gott Nytt År! Roligt med din årssammanfattning! Låter som att du haft ett fantastiskt 2013.

    Nyårs kramar
    Susanna

    SvaraRadera
  2. Gott Nytt År till er alla tre från morbror Hanseric och moster Anitha i Hammar ;-)

    SvaraRadera
  3. Kära vänner allt gott inför det nya året. Vi saknar er
    Puss kram kärlek
    GoLoAoL

    SvaraRadera
  4. Tack för uppdateringen! Redde ut ngr frågetecken för mig. Önskar dig och familjen ett fantastiskt 2014!

    SvaraRadera