Sidor

söndag 1 december 2013

Advent



Första advent. Och vi får tända det första  ljuset i den mini adventsstake som vi fått. Annars känns det inte så vintrigt eller juligt här med solglitter i Victoria Harbour och dryga 20 grader ute under barnvagnsprommenaden i eftermiddags. I paketet fanns även en minichokladadventskalender - och idag lucköppning!



Skulle sedan gå till svenskakyrkans jul/adventsgudstjänst. De firar bara gudstjänst en gång i månaden här i HK så jag hade sett fram emot mötet. Väl inne i mariners church, efter att fått hjälp av snälla främlingar att bära barnvagnen upp för alla trappor, så var det oroväckande tomt i kyrksalen. Jag var inte så orolig först, folk här har en tendens att vara sena och jag var tidig. Klockan blev fyra på eftermiddagen och jag var fortfarande ensam och började ana oråd... Kollar mejlet igen, tiden rätt, datumet rätt men lokalen fel. Idag av alla dagar var gudstjänsten i Stanley, minst 45 minuter bort med taxi från där jag var. Hade inte med bilinsatsen till Emma så det var bara att gå hem. Ganska besviken, måste lära mig att läsa hela instruktioner. Vädret var iallafall vackert.

Ett litet adventshjärta till er alla! Glad advent!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar