Sidor

måndag 9 december 2013

Tid


Tid är relativt. Ibland går den fort och ibland så oerhört långsamt. Just nu lever jag ett liv utan klocka; då jag inte har några fasta tider att passa. Men jag har samtidigt aldrig tidigare varit så beroende av klockan. Jag behöver den som referens till amning och hur länge hon sover. Mycket för att enklare förstå mitt barns behov. Vi har en skalmanklocka som visar mat och sov tider, men inte en egentlig klocktid.




Jag tycker Emma är ganska liten och näpen nuförtiden. Hon har nog växt mer på längden än på tjocken de senaste veckorna och känns ganska slank (med tjocka lår). Var på motsvarigheten till barnavårdscentral idag och hon blev mätt och vägd och de kollade höfter och lyssnade på hjärtat och lungorna och frågade 1000 frågor om amning och blöjbyten och allmänstatus. Vi fick godkänt betyg. Hon väger nu nästan 6 kg. Men de tyckte att hon går upp i underkant och skickar hem mig med uppmaningen att amma mer och längre. Jag som tycker att jag inte gör mycket mer än ammar...

Hursomhelt så passade jag på att titta på lite nybebis kort för att se om man kan se en tillväxt. Då jag ser Emma hela tiden så är det svårt att se en drastisk förändring. Återigen ser jag att tiden går fort och att massor har hänt dessa 12 veckor. Tid är relativt och alla säger att bebistiden går så fort. Kan inte mer än hålla med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar