Sidor

onsdag 26 mars 2014

Jobb liv - antagligen mer än ni vill veta


Konferens garderob. Vitt och svart.

 
Är just nu i Singapore på affärsresa. Ska hålla i utbildning och jobba monter på konferens i helgen. Ska bli skoj men intensiva dagar men samtidigt så känns det lite tungt att lämna bebis Emma hemma. Var tvungen att grina en skvätt när jag sa hej då. Och hon bara skrattade åt de lustiga ljuden och det konstiga ansiktet mamma hade... Misstänker att denna resa är jobbigare för mig än för bebis som både har favoritpappa och favorit Irene som gullar med henne.

Väl på flygplats inser jag att jag inte fick med alla delar till mjölkpumpen och jag får smått panik med tanken på tre dagar utan pump. Gör research på flygplats. Mycket finns, men inte det jag behöver. Googlar återförsäljare i Singapore och mejlar kollega om mitt prekära ärende. Och jag vet att kollega redan är upp till örnen fullbokad med alla förberedelser. Hon mejlar tillbaka att hon ska försöka ordna. Väl på flyget kan jag inget göra och jag försöker sova. Vaknar av bröst som illvärker och är överfulla. Bara att gå till flygplans toan och försöka lätta på trycker medan gå sätesbälte skylten blinkar.  Vi åker genom turbulenta områden. Men det är bara att hålla sig fast och fortsätta med det jag påbörjat. När jag kommer ut är det en liten kö av andra turbulenstrotsare som blänger på mig för varit inne på toa så länge. (Nästa gång ni känner så, ha lite förståelse, det kan vara en yrkesarbetande mamma med pump krångel snarare än någon som som piffar och gör ny makeup.)


Inte bara sminksaker i badrummet.
 
När vi landar i Singapore tar jag och hk kollega taxi till hotellet. Vi ber om en taxi där vi kan betala med kreditkort och blir hänvisade till en taxi. När vi ska betala visar det sig att han inte tar VISA utan alla andra kort. Som tur hade jag lite kontanter och kunde lösa ut oss. Checkar in och får ett meddelande om att jag har ett paket att hämta i conseriege disken. Den felande länken till min pump! Hurra! Min kollega i Singapore har fixat och räddat min kväll. Och då jag frågar i concierge disken om de har möjlighet att frysa mjölken så säger de självklart! Bara tryck 6 på telefonen som ordnar vi åt dig. Vilken service. Tack Concorde.

Sen middag på rummet. 
 
 
Har nu landat på hotellet. Pumpat. Ätit club sandwich. Packat upp lite. Ska duscha och sedan sova. Inte alltid så glamoröst att resa i jobbet, men för det mesta ganska kul och utvecklande.


Och sängen lockar... 
 
Fortsättning följer - livet på en pinne. Tack för internet och hjälpsamma kollegor.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar