Sidor

söndag 12 maj 2013

Frukost

Hotellfrukostar; härligt när du inte har bråttom och riktigt kan sitta och njuta av maten; inte lika roligt när du snabbt ska iväg och då kan utbudet kännas stressande. I dag är det söndag och min enda plan för dagen är att hänga lite vid poolen och kanske lyckas köpa en ny bok. Inte en alltför pressad agenda så jag kunde gott väl sitta länga vid frukosten och därmed hinna pilla i mig massor av god mat och färsk frukt.

Till mitt sällskap i dag hade jag The Sunday Times. En riktigt otymplig sak att läsa vid frukostbordet. Annars har jag fått the International Herald Tribune levererad till dörren på mornarna. När jag checkade in frågade de vilken morgontidning jag föredrar och då de inte har Nerikes Allehanda, DN eller SydSvenskan så fick det bli Herald Tibune. Man för att vara helt ärlig så läser jag nästan bara tidningen på semestrar eller till helgen, annars föredrar jag en bok som sällskap.

Frukosten här på The Fullerton är bra. Finns ganska varierad mat och så kan man få färskpressad apelsin juice och det känns lite lyxigt och så är det mycket gott. Beställde idag en cappucino och när servitören kom och skulle servera den så sa hon; Vill du inte ha lite varm choklad istället? Nej, sa jag, om det inte går att få cappucino vill jag hellre ha kaffe... Och serivtrisens svar på det var att: Borde inte du som är gravid avstå från koffein... Hjälp, vilket dåligt samvete man kan få över en enkel kopp kaffe.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar