Sidor

söndag 28 juli 2013

Konsten att vara kvinna



För en tid sedan läste jag en intervju med Caitlin Moran. Kommer inte i håg var, men tänkte att det verkade vara en färgstark och åsiktsfull kvinna. När jag senare var i Sverige på semester fann jag en bok av henne: Konsten att vara kvinna. Läste boken nu under Singapore resan.

Tycker att det på det stora taget var en läsvärd bok. Handlar om lite om det mesta som rör resan från att vara flicka till kvinna och resan till att hitta den man är och sina egen åsikter/värderingar mitt i djungeln av allt som omvärden tycker, som man tror omvärden tycker och det som man matas av i form av media.

Hon skriver utlämnade om svåra ämnen, drar sig inte för att ha starka åsikter om det mesta och så finns det ganska mycket humor. Vart kapitel handlar om olika områden och det går bra att läsa ett kapitel i taget, fundera på det en stund och sedan fortsätta. Eller göra som jag - läsa flera timmar på raken på ett flygplan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar