Sidor

fredag 5 juli 2013

Och jag utnyttjar min situation...

Måste förlänga mitt arbetsvisum. På mitt ID kort står det att det går ut 23 juli, men fick mindre stresspåslag då jag såg att i passet står det 7 juli... Och det är oroväckande snart. Så jag tar mig till immigrationsenheten för att se om jag kan påskynda min förlängning.

Väl framme på myndigheten ser jag lappar om att dropp in tider är fullbokade för dagen. Jag ställer mig ändå i kö för att anmäla mig. Och de säger att det är fullt och att jag får komma tillbaka imorgon och att jag måste vara där innan 8 på morgonen för att vara säker på att komma in. Det är då jag tar fram mitt gravid-kort och skjuter ut magen och säger att jag är med barn och det är så jobbigt att ta sig fram och tillbaka i värmen (vilket är sant. Idag är det dryga 30 grader och det är jobbigt varmt just nu). Hon kollar på min svettiga uppenbarelse och mjuknar och ger mig en tid som inte finns idag. Men varnar och säger att jag måste nog vänta länge på min tur. Så nu sitter jag i aircondition på ett starbucks och äter lite lunch medan köar på myndigheten. Håller tummarna att jag får min förlängning idag.
 

1 kommentar:

  1. ...och efter 3,5 timmas väntan fick jag en förlängning på mitt arbetsvisum! Hurra!

    SvaraRadera