Sidor

torsdag 26 september 2013

Att leva i "ketchupeffekten"

Ibland så känns livet som det står stilla. Man gör ungefär samma saker var dag. Äter samma frukost. Jobbar på samma jobb. Träffar de människor man brukar hänga med. Livet är skönt och man har koll. Runt nyår brukar jag göra lite årsbokslut mentalt och fundera över vad som ska komma för det nya året och vad jag har gjort och vill. År 2012 innebar för min del en ganska stor förändring då jag flyttade till Hong Kong. Sedan dess känns det som allt förändras på en gång. Allt blir nytt och obekant. Men härligt. Under detta år har jag gjort massor av nytt och utmanande; pratat på konferenser, rest till nya platser, gift mig och nu för en dryg vecka sedan kom vår efterlängtade dotter. Livet är återigen upp och ner och det känns utmanande och fint. Och vi är bara i september... Undrar vad som väntar för årets resterande månader.


Nygift och lycklig. Självporträtt i hisstaksspegel.

På sjukhuset - dags för bebis.

Vår fina dotter.
Och hon äter och sover, sover och äter. Livet är skönt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar