Sidor

onsdag 4 september 2013

Lite blandat

Här kommer lite blandade bilder från de senaste dagarna. Först kommer en bild från promenaden utanför laguna mall husen. Den vanliga promenaden är att gå hit. Man kan gå längs vattnet hela vägen och det är fint. Det är ca 2 km man kan gå och sedan får man vända. Längs hela promenaden står det alltid människor och fiskar. Har bara sett enstaka som fått napp och då så små fiskar att jag inte vet om ens katten skulle bli glad. På kortet nedan kan man se över till Kowloon Bay, området där jag har min arbetsplats.



Sean kommer en bild som är tagen från min våning på jobbet. Här kan man istället se Hung Hom, där vi bor, den gamla flygplatsen och så kan man även se Hong Kongs högsta byggnader långt långt borta. Nästan mitt i bilden ser vi ICC som är den högsta byggnaden och som ligger på Kowloon sidan och så kan man se ICF byggaden, den näst högsta byggnaden här och den byggnad som Laura Croft hoppar ut i från i en av filmerna... Den byggnaden finns på Hong Kong ön.


Idag har det regnat hela dagen. I morse regnade det mycket kraftigt och det är stora pölar på marken då vattnet inte hinner undan. Det är fortfarande varmt så man lider inte så mycket av att bli lite blöt, men det är lite obehaglift att gå i fuktiga skor en hel dag. Tygskorna som är de som funkar bäst för mig nu är inte direkt vattenavvisande. Och så fick jag vänta länge på taxi i morse och så får man betala extra pga kraftigt regn. Konstiga regler det där.


Tillsist kommer en magbild. Den är tagen i helgen. Jag ser lite ut som en övervintrad hårdrockare. Fattas bara en stor armtatuering... Och det är INTE en ölkagge som syns utan bebismagen.  Har mindre än 2 veckor kvar till beräknat datum.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar