Sidor

lördag 30 november 2013

Och jag får ingenting gjort


Jag har ingen egentlig agenda med de flesta av mina dagar nu som mammaledig. Jag vaknar när Emma vaknar, ammar, byter blöja och försöker peta i mig själv lite mat däremellan. Emma har varit förkyld ett par dagar och vill mest vara nära och amma ofta. Tänker att det har varit svårt att äta med snuva och att hon därmed vill äta lite oftare. Men det innebär också att jag inte får något ur händerna. Hade storstilade planer på att röja lite hemma och omorganisera innan vår helper börjar på måndag. Det blir lite lättare för henne att jobba och hålla ordning på oss om det vore lite struktur från början, men jag får bara ytterst lite gjort mellan ammningarna. Känns mest som jag flyttar en hög till ett annat ställe. Får kanske inse att det kommer vara rörigt och oorganiserat när hon börjar. Men å andra sidan kanske det inte gör så mycket. Hon är ju vår HELPER och när hon kommer kan vi hjälpas åt att få saker gjorda.


Ett familjeporträtt hann vi med.

Hade tänkt att skriva lite om när mamma och pappa var här och hälsade på men har ännu inte hunnit. Pratade med mina fina föräldrar för ett par veckor sedan och sa att jag skulle tycka det var roligt om de kom och hälsade på när Emma är liten. Och fina som de är dök de upp dryga två veckor senare och var här i en helt underbar höstvecka. Vi tog det mest lugnt, gick promenader och passade på att äta gott och bara umgås. Det viktigaste var att de skulle få träffa och mysa med lilla E och det tror jag att de hann med. Känns tomt nu när de har åkt hem till Sverige igen. Tur att skype finns.


Mys med morfar...

...och mormor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar